Tidsomställning

Tycker det här med tidsomställningar är otroligt förvirrande. Kan ju säga att det var tur att jag inte jobbade idag, det skulle ha kunnat gått hur som helst. Tillslut har jag dock insett att vi har vunnit en timme, och det kan ju aldrig vara fel. Skönt att känna att man har en timme mer hela dagen. Speciellt när man vaknar lite senare och kan känna att det inte var riktigt så sent i alla fall. Eller när klockan börjar bli mycket och man faktikst inser att man kan tänka att klockan är en timme mindre än vad den skulle vara.


Har fått förklarat för mig att på hösten ställer man tillbaka utemöblerna (alltså ställer man tillbaka klockan) och på våren ställer man fram utemöblerna (alltså ställer man fram klockan). Smart tycker jag. Det kommer i alla fall jag att komma ihåg.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0