Svininfluensa? Nej tack!

Planerna för dagen har ändrats en gnutta. Min långa sovmorgon blev inte så lång som jag hoppades på ser ni. Det är nämligen så att jag tänker åka in till Vallentunadoktorn och försöka få lite vaccin till svininfluensan i mig. Har kommit på att det kan vara ganska bra, med tanke på mitt jobb. Vet inte hur många som går förbi mig i kassan varje dag, och man vet ju aldrig om de är smittade eller ej. Och sen kommer jag hem till mina småbröder med skiten, nej vet ni vad. Till exempel kom det in en gubbe för några dagar sedan. Väl framme i kassan hos mig börjar han prata med en gubbkompis om att han legat i svininfluensan hela veckan. Herregud tänkter jag och får det på svart och vitt att den där djävla influensan finns i närheten av mig. Och jag kan inte hålla andan särskilt länge. Men jag lovar, jag försökte! Så nu har jag gått runt i flera dagar och försökt att inte andas när kunder har pratat med mig. Alltså på tiden att jag tar den där sprutan. Hur rädd jag än är för den. Snälla, snälla, snälla låt mig inte bli förlamad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0