That's the way (aha aha) I like it (aha aha)

Idag har jag haft heldag med foto i skolan. Ganska chill. Man får göra lite som man vill, och det är alltid skönt. Jag och Malin gick ner till Vallentunasjön och tog lite bilder, sen svek vädret idag igen, och resten av dagen satt vi inne i bildsalen och fixade med alla bilder i photoshop. Börjar bli en del fina bilder nu. Ni kanske kan få se någon senare. Fast egentligen gillar jag analoga bilder mer. Är lite häftigt att ta fram dem alldeles själv i mörkerrum tycker jag. Känns som att man verkligen skapar någonting då, och så blir ju alla bilder så fina i svartvitt.

Efter skolan hade jag äntligen en tid hos min frisör för färgning och klippning. Och gud vad skönt det känns! Älskar nyklippt hår! Det blir så glansigt och lent, och desutom luktar det ju underbart! 
 

(En bild från tidigare i våras då vi var med fotoklassen på moderna museét och såg en skitball utställning med fotografen Grusky.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0