Åre - Lite midsommar, lite forsränning

Glömde bort att titta in och säga 'Hej' i söndags när jag kom hem från Åre, så jag får ge er en liten update nu istället. Och jag kan säga att det var en riktigt trevlig helg! Resan dit startade lite senare än planerat så när vi klockan 4.00 på fredags morgon anlände till Sofies stuga efter åtta timmar i en bil var vi pretty tired och vi begav oss direkt i säng. Förutom vissa, jag ska lämna dem onämnda, som stannade uppe hela natten.  

Fredag betydde Midsommarafton så då var det till att fixa långbord på verandan för sillunch och snapps. Efter det fylldes dagen & kvällen av spel, femkamp och bastubad i trevligt sällskap. Mucho mucho nice!

Dagen efter var lördagen och då var det forsränning som stod på schemat. så då var det bara att masa sig upp ur sägen och iväg till samlingsplatsen. Det var en riktigt rolig upplevelse, och jag skulle gärna göra det igen! Guiden sade att 1 person på 6 ramlar i forsen och någonting om att resan blir mer ihågkommen då. Så inte ville väl jag att vi skulle glömma bort en så rolig upplevelse så jag tog på mig den uppgiften och ramlade i! Han dock inte fatta så mycket förrens jag var uppe i båten igen, förutom att det var riktigt skönt i vattnet med våtdräkten på och att det inte var så farligt som jag trodde innan. Hajade inte riktigt det där med håll i dig, men jag kan ju säga att färden blev mycket roligare efteråt när alla hämningar var släppta!

Och så självklart visar jag några av alla 500 bilder som tog...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0