Homemade snickers

Jag & Julia hade ju mysdag härom dagen och jag tänkte att jag skulle dela med mig av vårt underbara recept på hemmagjorda snickers. De är fantastico! Även om jag inte ska ta åt mig äran av dem då det slutade med att Julia nästan gjorde allting och jag bara hjälpte till att bre ut smeten så tänkte jag i alla fall dela med mig av dessa underbara godsaker! Hänglås på kakburken kommer att behövas! ;)

Du behöver till ca 40 st (står det i receptet men om man inte
vill göra jättetiny så blir det ungefär hälften, alltså runt 20 st):
♥ 1 dl strösocker
♥ 1 ½ dl ljus sirap
♥ 300 g jordnötssmör, med bitar (jätteviktigt!)

♥ 8 dl cornflakes
♥ 1 dl kokosflingor
♥ 250 g mjölkchoklad


Gör så här:
Klä en form, ca 20x25 cm, med bakplåtspapper. Koka upp socker och sirap i en kastrull. Rör ner jordnötssmöret och värm det till en lös och jämn smet, men låt inte koka. Rör ner flingorna och kokosen och tryck ut blandningen i formen. Låt svalna. Smält chokladen i mikron eller över vattenbad och bred ut över kakan i ett jämnt lager. Låt stelna och skär sedan kakan i mindre bitar. Förvara svalt. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0