Dagbok från Indien del 2.

Jaha, här kommer resten av resan i skrivformat. Ursäkta att det blir långt. Men det är lite svårt att klämma in tre veckors fult-med-aktiviteter-dagar på ett enda kort inlägg. Så såhär blir det.

Vart var jag då? Jo juste:

Måndag 18/2: Minisafari ute i djungeln. Vi struntade i jeapen och tog en minihiking på 3 h in i skogen , med guide förståss, annars vet vi aldrig om jag kommit hem igen. Det var nästan att vi såg mer djur på vägen dit i tucktucken, men hoppet vände när jag hittade en vandrande pinne (Haha). Sedan rullade djuren förbi. Vi såg bisons, apor, jätteekorrar, vildsvin & fåglar. Uppstigning 06.35 för att sedan vara hemma igen i god tid till frukost. Bananchokladpankakor, mums! Den här dagen blev fullspekad där efterlängtat vila byttes mot flera upptäcksresor. Det blev ett litet besök på en Spice Garden och efter det styrdes tucktuckarna mot en 1500 hektar stor téplantage med tillhörande fabrik. Så värst intressan kanske det inte var. Men man kan ju inte kalla oss oeffektiva! Som om inte det här skulle räcka för en dag så avslutades dagen med en liten båttur. Förutom djuren vi sett innan såg vi vilda elefanter, antiloper och andra hjortdjur jag inte vet namnet på.

Tisdag 19/2: Betalade för att bara en dag i pool. Riktigt skönt! Åkte till en ny stad, Cochin, på eftermiddan.
Onsdag 20/2: kan säga att den här dagen var helt värdelös. Åkte sightseeing i Cochin och var mer utråkade än jag någonsin varit i hela mitt liv. Höjdpunkten på dagen var Pizza Hut! Gud vad gott med riktigt mat!
Torsdag 21/2: Gick upp tidigt för att ta tåg tillbaka till vårt "hemhotell". Tågresan blev en mardröm! Åt en början var allting bra men efter ett tag blev det bara mer & mer kaotiskt och jag säger bara: "Aldrig mer tåg i Indien!" Det var det hemskaste jag varit med om! Jag upprepar: "Aldrig mer tåg i Indien!"

Fredag 22/2: Äntligen hemma (i vercala)! 5 dagar på stranden på 2 veckor är inte okey, så nu får jag äntligen ta igen det, tänkte jag. men vad händer inte, om inte att jag än en gång bränner mig en gång till. Jag har verkligen otur ibland. Kommer att bli en mycket rynkig gammal tant det är ett som är säkert så som jag bränner mig!

Lördag 23/2: Chill day by the pool!
Söndag 24/2: Pappa fyllde 50 år! (skälet till att vi åkte bort). Congrats old man! ;) Låg på stranden, åt fin middag, satt uppe på taket på vårt hotell och umgicks till 4 på morgonen. Mycket trevligt, min kusin (pappas bror & hans familj) kom och överaskade oss!

Måndag 25/2: Stranddag!
Tisdag 26/2: Pooldag! + att vi åt lunch på det äckligaste stället jag någonsin ätit på! (Jag blir väldigt lätt irreterad när mitt blodsocker är nere) Inte det att stället i sig var äckligt utan hör och häpna, det tog 1 & en halv timme (!) att få maten och under tiden hade jag redan slitigt av mig håret 38 gånger! Jag var såå irreterad att jag inte visste vad jag skulle göra! Men nog om det..
Onsdag 27/2: SOLDAG! Sista dagarna att steka på brännan ordentligt! Sololjan fram! Klart man var tvungen att sola så mycket som det bara gick!
Torsdag 28/2: Sista dagen, buhu! Steekdag!

Fredag 29/2: Kl.02.30 (22.00 svensk tid torsdag kväll) började resan hem.
Lördag 1/3: Kl.02.00 hemma i kalla Sverige igen efter ca 29 timmars resande.

Nu: Skönt att vara hemma. Börjar väl snart längta tillbaka men just nu lockar ens egen säng liite starkare!

Kommentarer
Postat av: Sandrask

Vilka mysiga bilder, Jag saknar dig Anna :)

2008-03-04 @ 11:28:49
URL: http://sandraaaask.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack gumman :) Saknar dig också!

2008-03-06 @ 22:25:50
URL: http://anniiea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0