Hicka = tar dörden på mig

Ett väldigt återkommande "fenomen", om man nu kan kalla det så, i mitt liv har kommit att bli hicka. Eller hypernervokustiska diafragmakontravibrationer som det så fint heter. Jag har fasiken hicka minst en gång om dagen, oftast fem! Är så himla less på det. Jag går ju god damn it runt och låter som en jävla tuggleksak för hundar. Föreställ er, det är inte vackert! Jag får väl glädja mig åt alla runt omkring mig som får sig ett gott skratt.

Hittade några huskurer för att bota hicka:
(några riktigt konstiga, vem fan kom på dem?)

  • Att tugga i sig och snabbt svälja en till två matskedar strösocker
  • Svälja tre gånger samtidigt som man håller andan
  • Hålla andan direkt efter första hickningen
  • Att man blir överraskad eller skrämd av något
  • Dricka vinäger
  • Dricka upp och ned
  • Ät en matsked senap
  • Tugga en sockerbit och svälja ner den med vatten samtidigt som man håller andan
  • Dricka så mycket vatten som möjligt i en enda klunk
  • Blöta en sockerbit i ättikssprit och äta upp den
  • Ät en tesked sylt
  • Hålla för öronen, med fingrarna, så att man inte hör något tills hickan är borta. Haha
  • Mun-mot-mun metoden (hjälper mot "fyllehicka")
  • Trycka på nerven på bröstkorgen hårt tills hickan går över. Nerven ligger mellan två ytterst små "gropar" och är ganska svår att hitta, men effektivt.
  • Killa/kittla sig i svalget.
  • Att hålla andan så länge du kan samtidigt som du putar ut din mage så mycket du kan (så det gör nästan ont)

  • image355
    Det finns en snubbe, Charles Osborne, som började hicka 1922. Hickan fortsatte ända till februari 1990, sammanlagt 68 år. Hjälp! Tänk om jag är den nya Charles!

    Kommentarer
    Postat av: Helena

    svälja tre gånger medan man håller andan brukar hjälpa :)

    2008-01-18 @ 16:47:19
    URL: http://apriilhimlen.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0