En lördag på skansen

Vaknade inte fullt så pigg igår morse av att mamma kom in med telefonen i högsta hugg. (Att man alltid ska må så dåligt dagen efter). Det var pappa som undrade om vi kunde tänka oss att vara barnvakt åt mina två småbröder. Så, trotts huvudvärken som sprängde i pannan, med ingen ursäkt uttänkt och som den snälla storasyster jag är svarade jag ja. Vi pallade oss ur sängen och gick upp och åt frukost och det fina vädret utanför gjorde att vi bara inte kunde stanna inne en sådan vacker dag. Då kom vi på att vi kunde åka till skansen och strosa runt där bland alla djuren i det vackre vädret.  



Det fina vädret var perfekt för en tur till skansen och min goda hälsa kom snabbt tillbaka. Vi åkte ett helt gäng då vi även fick med oss julia och agnes. Vi började med en bussresa där min ena söta lillebrosa fick hela bussen att skartta. Och då menar jag verklgen hela, det var hur kul som helst. Dagen spenderades även vid en korvkiosk där vi åt korv för att sedan gå in på skansen där vi åkte karuseller, klappade älgarna, hittade en låta full av nappflaskor från "Erik" (Så himla söt att jag bara var tvungen att ta kort på den!), mm. Det var en jättehärlig dag och det var väldigt fint att hela skansen var full med vår-blommor på marken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0